Saturday, December 30, 2006

lite udda miljatankar från Finland!

Sitter i en bil påväg till Tammefors för att först gå på en premiär av någon film och sedan spendera resten av dagarna till den 3e januari hos mammas bästa kompis Leena och hennes man Callu. Vi får se hur roligt det blir över nyår...

Någon som tycker om mumin? Det är lite spöklikt här med stora kalla ängar utanför fönstret och mamma har satt på musik som påminner om Isdrottningen i mumin så otroligt mycket. Sådär läskigt vackert och skrämmande som gör att man börjar tänka konstigt. Bra om man ska skriva, för det kommer alltid något bra ut av vacker skrämmande musik. Och snö. Jag älskar snö, men just nu hjälpersnön till att göra det läskigt. Är det för att snö förknippas med kyla? Shit alltså musiken låter som sektmusik. Jag borde börja skriva böcker.
Hursomhelst, jag återkommer till musik senare.

I onsdags träffade jag Michaela och Emma igen! Åååh vad long time no see det kändes som, fast det inte riktigt var så. Tänk att vi bara känt varandra i fem månader men jag tycker redan om dem som om vi känt varandra halva livet. Och Skenan kommer och går. Jag klarar mig bra när jag inte tänker på henne (jag är bra på att klara mig själv) men när hon ringer kan jag inte sluta tänka på henne på minst ett dygn! Förstår lätt varför det på vissa läger är förbjudet med mobil. Jag, Michis och Emma gick i stan först, och mitt shoppinghumör gick ner i botten när jag inte hittade mina trosor som jag planerat att köpa i evigheter, men jag hade iallafall inga luktproblem som gjorde mig iallamående som michis, hahah! :D
På kvällen den 28e åkte vi bil till finlandsbåten och tog med oss mormor. Köpte fem stycken ilo pilleri askar *mumsmums* VÄÄÄÄÄÄNTA nu är det världens vackraste himmel här utanför. Spöklikt vackert, önskar att jag kunde ta kort på det.
På kvällen gick vi till dansstället och tog en varsin drink, min var lätt godast och alkoholfri såklart, och jag och merita skrattade åt ett roligt par som dansade disco.

Igår hälsade vi på hos kusinerna. Läskigt stora de blivit, men fortfarande så underbara. Henri börjar prata engelska med mig, Erkka har sparat ut långt snyggt hår och vill lära sig svenska, och Marko har börjat dansa och säger ’Thank you babe’ till oss hela tiden. Riktig flickfavorit han kommer bli när han blir större!^^

No comments: