Saturday, November 25, 2006

DRAWINGS

Inte för att jag är särskilt aktiv med tecknandet nuförtiden, men tänkte ändå använda den har sidan för att ladda upp tecknade bilder.


13/2 2005:
ok, den funkar bara om man trycker på den. Gjordes till ett industriarbete där jag producerade reflexkläder. Sexigt va?:P



Höstterminen 05: långtidsprojekt i 9an där vi fick välja en känd målning och på något sätt måla av och om den. Jag valde Damen med slöjan, och målade om henne som en slagen kvinna. Kolla in orginalet: http://www.nationalmuseum.se/upload/Samlingar%20mall%204/B%20samlingar%20mall%206/6damen.jpg
Visst ser hon småförälskad ut. Ung rik kvinna som ska gifta sig. Jag ändrade bilden till samma rika kvinna, fast slagen. Sår på huden, naken under slöjan hon gömt sig under. trötta ögon, spruckna läppar och ihoprynkade ögonbryn i smärta och ångst? Ändå är hon rak i ryggen. Är hon stark och tror fortfarande på sig själv? Eller står hon inför ett viktigt beslut? Och jag vet fortfarande inte vad jag ville att hon skulle göra med den där kniven...



Ht 05: Skulpturarbete. min skiss. ena benet ska vara inne i en låda, det andra ska synas utanför. Hann aldrig klart, och läraren ville behålla den ^^








gaaaaaamla bilder: när jag blev besatt av att teckna munnar. 1a med färg. 2a är en del av en alvflicka, men hon blev skelögd [hehe] så ni får inte se hela..


lika gammal bild. från typ i 6an. kroppen ser helmysko ut, men det var håret jag var ute efter! :P







18/1 06: "mellan åldrarna" Jaa. räcker det?



får inte plats med mer. fortsättning följer, hehe :P

2 comments:

Anonymous said...

vilka fina målningar du har gjort :)

Emma said...

du e grym baby!!!!