Tuesday, November 21, 2006

pennkriget

Hejhej!

Dagens låt: Billy Idol - Rebell Yell

[får mig att dans-skrik-hoppa runt i vardagsrummet och leva lite.]

Har fortfarande grym träningsvärk i magen och går som vanligt runt och gnäller över det inför mamma och pappa så att de märker hur ambitiös deras unga dotter är^^. '-Maaammaaaaaa! Eftersom jag tränar så mycket, och det vill ni väl att jag ska göra, visst (?), så tycker inte ni också att ni borde liksom sponsra mig med träningen? huh? ' Men nej det tycker de visst inte. Eller de håller på likadant som de gör när jag pratar om att pierca mig i naveln: 'vi tar det sen...' [Blir väl först när jag har flyttat hemifrån...]

Igår kväll hade jag den roligaste salsalektionen ever! Seriöst, jag har ALDRIG skrattat så mycket.. Och det bästa var ju när killarna lite sexigt skulle använda deras benmuskler. Det gick åt helvette, hahah! :D:D

Första lektionen idag: DATORKUNSKAPSPROV! Lyssna bara på namnet! Shit varje gång någon säger ordet 'dator' kan jag inte tänka på något annat än vår käre granne Roland, hahhahahhaha. Ok för att ni som inte är Linn, Josefine, Ingrid eller Linda ; Jag har aldrig träffat någon större datornörd än Roland. Han kan verkligen allting och kan stå och prata datorer med någon helt ointresserad i mer än 1 timme. [Tro mig, man kan inte komma där ifrån när han väl har börjat!].
Hursomhelst. Gick väl ganska ok trots allt. Minst 3 fel blev det, men annars har jag ingen aning om var jag ligger hos Nils Åkerman, datorkunskapsläraren [<-- ännu värre ord].
Michis gick hem efter datorkunskapslektionen [hjälp, kan man inte hitta på någon förkortning!!!] och ringde mig mitt i engelskan. Alla pratade, så jag svarade. wooops, sen blev alla tysta och stirrade på mig. hehehhehe jag fick stolt [NOT] berätta för den nyfikna klassen att SKOLKATALOGEN HAR KOMMIT! Men det hindrade förståss inte Birger från att i 15 minuter tala om hur fel det var att våran klass fortfarande var på grundskolenivå. Tack Birger, men jag hade faktiskt inte tänkt ringa upp michis igen efter första gången du sa det, så du hade inte behövt upprepa dig 20 ggr till.. ^^

Skoldagen var låååååååååång och inte ens när vi slutade fick jag komma hem. Då var det visst optikern som gällde, och jag fick pallra mig vidare till Högdalen. Jag är där så ofta att fullisarna snart kommer börja känna igen mig. Men glad nyhet: PRICKARNA ÄR BORTA! [jag hade prickar på ögonen som gjorde att jag nästan inte fick ha linser]. Efter skulle jag och Kristina kolla min syn, och jag fick sätta på mig nya linser. Plötsligt såg jag lika bra som vanligt på höger, men grymt mycket sämre på vänster. Vi satt i typ 20 minuter och grubblade på vad som orsakade min stora förändring, tills vi kom på att jag råkat sätta in linserna i fel ögon. hahah hon Kristina kunde inte sluta skratta och var tvungen att gå runt och berätta för alla sina optikerkollegor om vad som hänt. And then; finito! Nu kan fullisarna glömma mig, eftersom jag INTE behöver springa i högdalen 4 gånger varje månad längre.. :D

Resten av dagen har jag slappat. kollat i skolkatalogen, tittat på film, lånat ut 'pirates' till Roland (!) och tecknat lite. Ska ta och ladda upp några gamla bilder på bloggen snart. haha juste! Vi får inte glömma det våldsamma penn-kriget mellan mig och Skenan som slutade med att jag fick en spritpenna i ögat [som fick optikern att titta lite skummt] och att Skenan fick örat sönderrivet! Och babe, jag sparade våra fina bilder på varandra som vi gjorde idag, haha. Vi får ta fram dem igen när vi tar studenten och kolla om vi har ändrats, hehe! ÄLSKAR DIG!

No comments: