Friday, November 03, 2006

snö :D

äntligen! Finns det någon som älskar snö mer än jag? nä skulle inte tro det. Allt blir så mycket vackrare, och det ser så lugnt och rent ut. Julen gör förstås allt mer magiskt när pyntet är uppe och föräldrarna står i köket och fixar julgodis och alla förbereder sig inför julaftonen, som tyvärr inte innehåller någon tomte längre, men en säck och en inte-utklädd-pappa. :)
I förrgår när jag vaknade hade jag den där julkänslan, men den gick över till en sjukkänsla istället. 39 graders feber är inte riktigt lika härligt, men på dagen hann jag ändå träffa Anna och co. igen! Älskade grisar, vad annorlunda allt blivit, haha.

Idag hämtade pappa bilen, som fick för sig att gå sönder dagen innan jag fick körkortstillstånd. Bra gjort, Bilen! Men nu är den äntligen fixad igen så bara pappa har tid så bär det av för första (ehmm egentligen andra...) gången! :D

En annan minst lika bra nyhet är att ROGER WATERS kommer till globen den 27 april! Pink floyd var ett av världens grymmaste band och om någon i bandet kommer hit så måste jag ta chansen och se det. Får plugga in låtarna lite bättre och hitta en konsertkompis men hjälp vad kul det ska bli.

Senaste konserten jag var på var Monsters of tribute, där massa olika coverband spelade i globen. Hade nog aldrig gått dit om Queen (queer) hade spelat men alla var riktigt bra! Jag och Merita stod brevid min klasskompis Johanna i mitten längst fram, och gissa vilka som kameramannen filmade mest (om man bortser från de som uppträdde :P). Gå in på http://www.monstersoftribute.se och kolla på snabbfilmen så dyker jag upp precis ibörjan till vänster när vi skriker. kuuul :D:D:D

Nu är det strul med gammal kär konfkompis. behöver snacka med den underbara människan. ha det bra! :D

No comments: